Comentari extret del article:
Segons l'autor, Manuel Area, les PDI són un element molt atractiu i per aquesta raó pot ser motivador o pot distraure als infants, tot depèn de com es gestioni a l'aula.
La pissarra digital té com a funció, com la pissarra tradicional, mantenir l'atenció dels infants en una explicació, encara que la PDI dóna moltíssimes més opcions que la tradicional, ja que podem navegar per la xarxa, buscar i posar vídeos, cercar informació, etc. I aquesta funcionalitat és diferent a la tradicional i cal explotar aquests serveis que ens ofereix, per la motivació i el gran ventall de recursos educatius que podem oferir als alumnes.
S'ha de tenir cura de com i què busquem i volem transmetre amb la pissarra digital, tant els docents com els infants. Ja que en el cas dels docents, tenir un recurs tant ric de possibilitats no serveix de res si es fan classes magistrals, on els alumnes són subjectes passius del seu aprenentatge.
Així, hem d'explotar les possibilitats de la PDI i d'aquesta manera que es creï experiències valuoses d'aprenentatge i relacions socials entre els infants.
Així doncs, l'èxit motivador o la distracció dels infants vindrà donada per l'ús que faci de la PDI el docent, amb una metodologia adequada i ben adreçada a les necessitats educatives dels alumnes, hi haurà motivació per part d'aquests, però, si s'utilitza com la pissarra tradicional amb classes magistrals, tindrem l'efecte contrari, la distracció.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada