dilluns, 4 de juny del 2012

Realitat augmentada en l'educació

Notícia extreta del lloc web:

Mica en mica es va introduint la realitat augmentada a les aules, encara que per la poca presència en la vida quotidiana i els seves utilitats en el àmbit de l'educació, es veurà incrementada o, d'altra banda, no.

Tot i això, aquesta tecnologia que abans només la podien gaudir una petita part de la societat, es va incrementant a la resta de la societat. Gràcies als videojocs, aplicacions pels mòbils i les xarxes socials, es va coneixent aquesta interessant tecnologia.

En l'educació, es preveu que d'aquí a uns 2 o 3 anys els infants podran gaudir d'aquesta realitat en els seus llibres de text i fins i tot, amb la pissarra. D'aquesta manera neix el concepte anomenat " Edutainment”, una barreja entre educació i entreteniment.

Existeixen poques aplicacions per l'educació, però una d'aquestes és learnAR, on al col·locar el maker davant de la càmera surt la imatge i al projectar-la a la pissarra digital, els alumnes poden visualitzar en tres dimensions les imatges i el mestre/a pot donar les explicacions més acurades i els alumnes entendre-ho millor.

A l'Educació Infantil, integrar la realitat augmentada suposa que els infants desenvolupin destreses motores, lingüístiques i de coneixement del entorn proper. Els infants que són natius digitals, estan acostumats als suports tàctils i digitals, i des de ben petits assimilen les imatges en tres dimensions, com en les consoles. La integració a les aules s'està implantant des de la base del joc, personatges de dibuixos o amb llibres interactius, en el suport és un llibre i on poden veure els personatges en tres dimensions, veient la realitat virtual amb la real.



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada