dimarts, 8 de maig del 2012

LAS NUEVAS TECNOLOGÍAS Y LA EDUCACIÓN INFANTIL
Carmen López Escribano

Aquest article és molt interessant perquè es centra en la importància d'utilitzar (o no) els ordinadors a les aules d'educació infantil. 
Explica que hi ha divereses associacions que defensen l'ús de l'ordinador com a una experiència més d'aprenentatge que aporta pràctiques adequades al desenvolupament dels més petits. 

Trobem diversos apartats, com per exemple: "Ventatges i inconvenients de la utilització de l'ordinador en edats primerenques". Aquí podem veure com explica les dues possicions possibles: a favor i en contra. Per a explicar les dues postures es basa en diversos autors.

Un altre punt interessant es titula "Mètodes d'utilització de l'ordinador a l'aula infantil", on explica el processador de textos, l'Internet i parla sobre contes electrònics.

1 comentari:

  1. Després de llegir aquest article l'he trobat molt interessant perquè no m’havia parat a pensar mai els aspectes negatius que comporta el fet d'introduir les noves tecnologies a l'aula. La majoria d'articles que he trobat per la xarxa, no parlen de l'ordinador des de la part negativa, sinó que, contràriament, ho fan des de la part positiva. Des del meu punt de vista, considero que la implantació de l'ús dels ordinadors dins de l'aula escolar té més avantatges que inconvenients perquè sense adonar-nos aquesta eina dóna moltes possibilitats de caire educatiu. Tot i així, penso que no ens hem d'oblidar la part manipulativa que han de vivenciar els infants d’educació infantil per tal que els aprenentatges siguin més significatius per a ells/es. L’article parla dels processadors de textos com un bon recurs perquè a través d’ ell els infants poden aprendre les lletres i més endavant l’escriptura. Personalment, discrepo en aquest aspecte perquè penso que no és el recurs idoni per treballar dins de l’etapa d’infantil.

    ResponElimina