dilluns, 7 de maig del 2012

El placer de usar las TIC en el aula de infantil

TRIBUNA ABIERTA. Asorey Zorraquino, E y GilAlejandre, J. El placer de usar las TIC en el aula de Infantil CEEParticipación Educativa, 12, noviembre 2009, pp. 110-119.


He llegit aquest article: “El placer de usar las TIC en el aula de infantil”, i l’he trobat molt interessant perquè ofereix senzilles idees per treballar les TIC dins de l’aula d’educació infantil. Al començament, parla del canvi que s’està produint dins de la societat i com de la mateixa manera, s’està convertint en la societat de la informació. A conseqüència d’aquest fet, l’escola, com agent educatiu, hauria de formar i preparar els seus alumnes en el domini d’aquestes tecnologies perquè el dia de demà pugin modificar-la de manera positiva i crítica. Per tal d’aconseguir-ho, no només s’ha de començar a propulsar-ho des de l’etapa d’educació infantil sinó que també exigeix un canvi metodològic en la pràctica diària del docent; ja que serà la principal tasca del mestre/a integrar les TIC a l’aula, creant activitats cohesionades amb els continguts que es treballaran a l’aula en aquell moment. Per tant, aquest article ens vol donar a entendre que la introducció de les TIC ja és una realitat en les aules d’educació infantil. S’ha de fer una reflexió en la metodologia del docent per fomentar l’autonomia, creativitat i aconseguir que l’alumne/a sigui ell mateix qui aconsegueixi el procés d’ensenyament- aprenentatge.

1 comentari:

  1. Crec que és molt interessant que hagis publicat aquest article perquè parla d'una realitat. És cert que els docents s'han de renovar i tenen el deure d'innovar a les aules. És per això que s'ha de tenir molt en compte les noves tecnologies, perquè els nostres alumnes són natius digitals i hem de ser capaços d'adaptar-nos a les seves necessitats.

    ResponElimina